Ivana Mladenović, srpsko-rumunska rediteljka, govoriće o autorskom razvoju kroz tri dugometražna filma (Isključi svetlo, Vojnici, Priča iz Ferentarija, Ivana Grozna), o poigravanju sa dokumentarističkim pristupom u igranim filmovima, a pre svega o rienektmentu u prvom licu, pristupu koji je primenila u filmu Ivana Grozna i koji je deo njene doktorske teze na kojoj trenutno radi.
Ivana Mladenović je rediteljka kratkih igranih i dokumentarnih filmova, koji su prikazivani na festivalima širom sveta. Njen igrani debi Vojnici. Priča iz Ferentarija premijerno je prikazan na festivalu u Torontu 2017. godine u konkurenciji festivala u San Sebastijanu (specijalna nagrada Sebastiano Award) i nagrađen je na mnogim drugim festivalima. Film je takođe prikazan na festivalima u Istanbulu, Hamburgu, Tromseu, itd. Drugo filmsko ostvarenje snimila je u svom rodnom gradu u Srbiji, sa porodicom i prijateljima. Film se zove Ivana Grozna i premijerno je prikazan na festivalu u Lokarnu u avgustu 2019. godine, u okviru selekcije Cinaesti del Presente i osvojio nagradu žirija Cineplus+. Odmah nakon Lokarna slede festivali kao što su: Sarajevo Film Festival, Busan IFF, Thessaloniki International Film Festival, Minsk IFF October, Festival evropskog filma u Sevilji, Zagreb Film Festival i mnogi drugi. Film je osvojio nagradu za najbolji film u Zagrebu, a u Beogradu i nagradu za najbolji film u selekciji Fest Fokus na poslednjem, 48. Festu. Dobila je i nagradu Srce Sarajeva za najbolji dokumentarni film Isključi svetlo, koji je premijerno prikazan na Trajbeka festivalu 2012. godine.
Naziv: AUTOFIKCIJA I RIENEKTMENT U PRVOM LICU
Online: Live Zoom webinar
Vreme: petak, 6. novembar, 18h
Beograd, Bratislava, Ljubljana
OTVORENO ZA PRIJAVU / OPEN FOR PUBLIC
Kroz predavanje će biti obrađeni glavni motivi filma Mala devojčica poput rodne nenormativnosti, tišine, procesa zakonskog priznanja roda i borbe za samoodređenje. Biće predložene definicije pojmova transrodnost i cisrodnost, naglašena distinkcija između rodnog identiteta i rodnog izraza, i predočena heterogenost moći koja uspostavlja i održava savremeni rodni režim (kapitalistički patrijarhat) s fokusom na represiju trans osoba. Biće pomenuta situacija vezana za proces zakonskog priznanja roda u zemljama Balkana. Teza je da negativac u filmu nije samo škola kao jedna disciplinska institucija, već i doktorka koja „pruža podršku“ devojčici i naizgled razrešava situaciju. Pitanje koje se postavlja jestе i koliko ovaj film, odnosno umetnička reprezentacija jednog trans iskustva, doprinosi sagledavanju roda i učvršćivanju lošeg odnosa prema trans osobama.“
Lina Gonan je diplomirala filozofiju i istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Zaposlena je u Multimedijalnom institutu i predavačica je Centra za ženske studije. Bavi se aktivizmom na području ženskih i LGBTIQ+ prava. Piše i predaje o feminizmu, teoriji roda, kvir-marksizmu itd. Članica je feminističkog čitalačkog kluba Fematik i uredničkog tima Balkanskog anarhističkog časopisa Antipolitika.
PREDAVANJE O MOGUĆNOSTI SAOODREĐENJA IZVAN REŽIMA RODA I MODALITETA MOĆI KOJIMA SE ON USPOSTAVLJA
Online: Live Zoom webinar
Vreme: ponedeljak, 9. novembar, 18h
Beograd, Bratislava, Ljubljana
OTVORENO ZA PRIJAVU / OPEN FOR PUBLIC