PROMOCIJA KNJIGE

Dijana Metlić / Stenli Kjubrik: Između slikarstva i filma
VREME: Ponedeljak, 7. novembar u 15.00 č
Mesto održavanja: Dom omladine Beograda, hol velike sale
Učesnici: Dijana Metlić (autorka), prof. dr Simona Čupić (istoričarka umetnosti), prof. dr Slobodan Mijušković (istoričar umetnosti)
Moderator: Miroljub Stojanović (filmski kritičar)

U drugom, znatno dopunjenom izdanju analitičke studije o jednom od najuticajnijih svetskih reditelja, Stenliju Kjubriku (1928–1999), autorka prati sve faze njegove filmske karijere, kao i ono što joj prethodi: njegovo bavljenje fotografijom, odnos prema književnosti i književnim delima i, pre svega, brojne uticaje svetskog slikarstva koji su oblikovali njegovu filmsku estetiku.

Oslanjajući se na intertekstualni pristup u analizi Kjubrikovih filmova nastalih nakon njegovog preseljenja u Evropu (od Lolite do Širom zatvorenih očiju), ali i upotrebljavajući rezultate brojnih istraživanja koje je sprovela u Kjubrikvom arhivu u Londonu, Dijana Metlić prepleteno i zanimljivo govori o presudnom značaju likovnih umetnosti na Kjubrikovo sagledavanje društvenih, političkih i kulturnih okolnosti epoha/perioda koje problematizuje u svojim filmovima. Pri tome, istorijsko-umetnički metod kojim se autorka suvereno služi postaje od ključnog značaja za razumevanje Kjubrikovog pristupa filmu kao „totalnom umetničkom delu“, u kome se statična i pokretna slika konstantno prepliću čineći njegov filmski univerzum jednako privlačnim i aktuelnim i danas.

BIOGRAFIJA AUTORKE

Dijana Metlić rođena je u Beogradu. Doktorirala je na opusu Stenlija Kjubrika, 2012. godine, na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu. Objavila je brojne naučne radove i studije o likovnim umetnostima, filmu, fotografiji. Ko-urednica je izdanja Gender, Power and Identity in the Films of Stanley Kubrick, Karen A. Ritzenhoff, Dijana Metlić, Jeremi Szaniawki (New York: Routledge, 2023). Istražuje odnose slikarstva, fotografije i filma na primerima evropske i američke umetnosti. Profesorka je istorije umetnosti na Univerzitetu u Novom Sadu.

IZVOD IZ RECENZIJA

Detaljno obavljen istraživački rad doprinosi utemeljenosti i sugestivnosti autorkinih ocena, dok izuzetan stil kojim je tekst napisan čini knjigu izuzetno zanimljivom za čitanje. (Prof. dr Simona Čupić)

Sa obrazovanjem i iskustvom istoričara umetnosti, koji sa neophodnom odgovornošću ulazi na „teritoriju“ jednog drugog, specifičnog medija, Dijana Metlić bila je u stanju da se bez teškoća kreće kroz zanimljive problemske sadržaje jednog dela Kjubrikovog opusa označene interakcijama slikarstva i filma, prisustvom i funkcijama slika i slikovnosti u filmskom tkivu. (Prof. dr Slobodan Mijušković)

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google