CRVENA PUSTINJA
Film koji izaziva najviše stahopoštovanja i najmisterioznije delo Mikelanđela Antonionija, jeste njegov prvi film u boji iz 1964. godine. Svojstva modernosti – teška industrija, atomska energija, naftni otpad, kao i rana zrelost malog dečaka – prete da razore psihu supruge inženjera u italijanskoj luci Ravena. Đulijana (Monika Viti) nije povratila svoju pribranost ni nakon mesec dana provedenih u bolnici zbog pokušaja samoubistva; suština njenog problema je metafizička, i čini se da je samo šef njenog supruga (Ričard Haris) razume. Film prikazuje Đulijanin slom kao krizu savesti i identiteta. Metalna reka, žuti otrovni gas i narandžasti plamenovi koji kuljaju iz dimnjaka i gole pustare pravi su glavni likovi filma, koji povlače konce živih lutaka koje od njih zavise.
Mikelanđelu Antonioniju (1912–2017) pripisuje se definisanje modernog umetničkog filma. Kao najveći doprinos njegovog filmskog sveta najčešće se navode upečatljivi opisi jedinstvene vrste posleratne mlaksalosti koja je bila svepristuna u preobraženom životu i navikama italijanske srednje i više klase. Otkrivanjem dubokih tehnoloških, političkih i psiholoških promena u svetu rada u Italiji po završetku Drugog svetskog rata, odlučio je da istraži ambigvitete iznenada otuđenog i dislociranog društva. Njegova najpoznatija dela su Avantura (1960), Uvećanje (1966), Profesija: reporter (1975) i Prijateljice (1955).
Golden Lion; FIPRESCI Prize; New Cinema Award, Venice Film Festival 1964
Best Actress; Golden Cup, Golden Goblets, Italy 1965
Best Foreign Film, Kansas City Film Critics Circle Awards 1967
Italian National Syndicate of Film Journalists 1965
Cahiers du Cinéma 1964
New York Film Critics Circle Awards 1965
CRVENA PUSTINJA (igr.)
Reditelj: Michelangelo Antonioni
Zemlja: Italija, Francuska
Godina: 1964.
Trajanje: 117’
Jezik: italijanski, turski
Uloge: Monica Vitti, Richard Harris, Carlo Chionetti
Produkcija: Film Duemila, Federiz, Francoriz Production
_____________________________
PROGRAMSKA LINIJA: MONIKA VITI TRIBUTE